פרסום ברדיו או פרסום בטלוויזיה?

השוואה בין פרסום ברדיו לפרסום בטלוויזיה

על אף עלייתם של הדיגיטל והרשתות החברתיות, הרדיו והטלוויזיה עדיין תופסים חלק משמעותי בחיים של כולנו –
בין אם אנחנו בדרך לעבודה או ממנה, או חוזרים הביתה לספה ופותחים טלוויזיה כדי לתת למוח מנוחה.
שתי הפלטפורמות עדיין רלוונטיות מאד לכל עסק המעוניין לפרסם את עצמו, למשוך קהל ולחזק את המודעות למותג שלו.

פרסום בטלוויזיה

למרות שירותי הסטרימינג, כולנו עדיין צופים בערוצים מסחריים רגילים: ערוצים 12 ו-13, ערוצי ספורט, "כאן 11", ועוד.
הטלוויזיה מאפשרת פרסומות יצירתיות, ארוכות, מושכות ויזואלית, ואם מדובר בערוץ גדול – בכאלה שמביאות חשיפה לקהל נרחב.

פרסום ברדיו

בין 80% ל-90% מהישראלים עדיין שומעים רדיו במידה כלשהי.
רק חשבו על כמות תחנות הרדיו הקיימות ועל אופציות הפרסום הקיימות –
פרסום ברדיוס 100FM, פרסום בגלגל"צ, פרסום ברשת ב', פרסום ברדיו 88 ועוד.
כמעט כולם מקשיבים לרדיו במידה כלשהי במהלך היום ובמיוחד בזמן נסיעות.
כמות הפקקים בישראל הולכת וגדלה ואיתה הזמן שלנו בכבישים.
זה לא מהנה במיוחד, אבל למטרות פרסומיות זה מעולה –
המאזינים הם קהל שבוי שאינו מרוכז במיוחד בפעילות אחרת ולכן קשוב לכל מסר שיושמע לו.

פרסום ברדיו לעומת פרסום בטלוויזיה

אז איפה כדאי לי לפרסם?
ההבדל המרכזי הוא באופי הפרסומת עצמה – הטלוויזיה מאפשרת פרסומות יצירתיות, גדולות ומושכות יותר.
אם לנראות המוצר שלכם יש ערך (בגדים למשל) אז ניתן להראות אותו בטלוויזיה, מה שלא ניתן לעשות ברדיו.
עם זאת, דווקא פרסומת קולית בלבד, שלא מראה את המוצר במדויק ללקוח, יכולה לגרות את הדמיון ולגרום למאזין לדמיין
את המוצר כמו שהוא חושב שהוא נראה, באופן שאולי אף מושך אותו יותר מהמוצר שאתם הייתם מציגים.

הבדלים נוספים, הנובעים במידה מה מאופי הפרסומת, הם משך הפקת הפרסומת ומחירה.
הפקת פרסומת טלוויזיונית עם צלם, תאורן, שחקנים, במאי וכו', תעלה הרבה יותר מאשר הפקת פרסומת רדיו אשר דורשת טקסט, קריין ואולי קצת מוזיקה.
הפשטות בהפקת הפרסומת גם מאפשרת להפיק אותה במהירות גבוהה יותר לעומת ההפקה הטלוויזיונית המורכבת שעלולה לקחת זמן רב.

הבדל מהותי אחרון הוא ברמת החשיפה – הטלוויזיה מכוונת לקהל לקוחות רחב יותר ופחות מקומי מאשר הרדיו.
טלוויזיה יכולה בעיקר לחשוף את העסק שלך ללקוחות ברמה הארצית, מכיוון שלא קיימים יותר מדי ערוצים מקומיים (ואלו שכן אינם פופולריים במיוחד).
ישנן תחנות רדיו ארציות אך גם תחנות מקומיות רבות שמאפשרות לתפוס קהל יעד ספציפי ורלוונטי.

יתרונות נוספים לפרסום ברדיו

כמו שציינו זה עתה, ניתן לפרסם ברדיו ברמה המקומית.
הרבה יותר הגיוני שאדם שגר בפתח-תקווה ינסה מסעדה בפתח-תקווה ששמע עליה ברדיו מאשר אדם שגר בתל-אביב שכנראה לא יבוא במיוחד.
בנוסף, כאשר מאזין נחשף בפרסומת לעסק בקרבתו, בטח אם הוא נמצא במכוניתו, גדל הסיכוי כי יבצע קנייה ספונטנית
ופשוט ייסע לבית העסק מיד לאחר שישמע את הפרסומת.
ניתן אפילו לפרסם מבצעים בשעות מיוחדות כדי להגביר את הסיכויים שזה יקרה.
פרסום ברדיו, בעיקר אם הפרסומת משודרת באופן חזרתי לאורך זמן, מאפשרת לחלחל אל המודעות של המאזינים
אשר כנראה מאזינים לתחנה באופן קבוע פעם או פעמיים ביום.
הגיוני שבפעם הראשונה שמאזין ישמע פרסומת הוא לא ייצור קשר עם העסק באופן מיידי, אך במידה והוא מתעניין במוצר,
ייתכן כי בפעם השלישית או הרביעית כבר יהיה סקרן מספיק.
לעומת פרסום באינטרנט, שם הלקוח נמצא בדרך כלל בתהליך של חיפוש מידע והשוואה אקטיבית בין מוצרים,
הפרסום ברדיו נעשה באופן של "דחיפה" ויצירת ביקוש שלאו דווקא היה קיים אצל המאזין קודם לכן. כך ניתן לדאוג כי המוצר שלכם יבלוט.

חסרונות לפרסום בטלוויזיה

שירותי הסטרימינג כמו דיסני+ או נטפליקס נהיים יותר ויותר פופולריים ומחליפים את הצפייה בערוצים המסחריים.
פרסום בפלטפורמות אלה הוא יותר קשה, ובנוסף הן לרוב מכילות אפשרות לדלג על פרסומות,
מה שלא ניתן לעשות ברדיו (מי מאיתנו באמת מעביר תחנה בזמן הפרסומות?)
צופי בטלוויזיה שנמצאים בדרך בביתם, ולא כמו מאזיני רדיו בנסיעה במכונית, עשויים לקום בעת הפסקות פרסומות וללכת לשירותים,
להכין לעצמם משהו לאכול או סתם לדבר עם האדם שלידם במקום לצפות באופן אקטיבי בפרסומות.

אז איך לפרסם ברדיו?

כמו בכל תהליך פרסומי, לפני שבכלל מתחילים לחשוב איפה לפרסם ואיך תהיה הפרסומת עצמה, חשוב להבין שלושה דברים עיקריים:

  1. מה המטרה שלי: לחזק את המותג שלי? לחשוף אותו ליותר אנשים? לפרסם מבצע ספציפי?
  2. מי קהל היעד שלי: כולם? צעירים או מבוגרים? נשים או גברים? איזה מצב כלכלי?
  3. מה התקציב שלי: אז נכון שאפשר להביא את הקריין הכי טוב ומוכר ולפרסם בשעות הכי עמוסות
    אבל אם ההכנסות מהקהל שיבוא לא יכסו את עלות הפרסומת אז מה זה שווה?

פרסום ברדיו מאפשר לבצע פילוח קהל יעד מדויק יחסית בשל השונות הגדולה בין התחנות השונות –
לכל תחנה יש קהל שונה מעט, כך ניתן להתאים תחנה לקהל היעד.

המחיר של הפרסומת מתחלק בין הפקת הפרסומת עצמה (תלוי בעיקר באורך ובקריין) ובין תשלום לתחנה עצמה שתלוי בגודלה ובשעת השידור.
ככל ששעת השידור פופולרית יותר הפרסומת תעלה יותר.

נסו לחשוב מה מתאים לכם יותר תקציבית ופרסומית – פרסומת מושקעת וגדולה שתחזור מעט,
או אולי פרסומת פשוטה וקליטה שתחזור הרבה? פרסום ארצי או פרסום מקומי?

לעלויות הפרסום ברדיו לחץ כאן

מה חשוב שיהיה בפרסומות

פרסומת ברדיו היא יחסית קצרה, 5-20 שניות בערך, ולכן חשוב להיות יעילים. 3 דברים עיקריים שצריכים להופיע בפרסומת שלכם הם:

  1. שם החברה שלכם.
  2. המוצר / השירות שלכם – למה הוא טוב או איזו בעיה הוא פותר
  3. דרך יצירת קשר – מספר טלפון קצר ותמציתי או כתובת.

Sec2 Right:

על אף עלייתם של הדיגיטל והרשתות החברתיות, הרדיו והטלוויזיה עדיין תופסים חלק משמעותי בחיים של כולנו –
בין אם אנחנו בדרך לעבודה או ממנה, או חוזרים הביתה לספה ופותחים טלוויזיה כדי לתת למוח מנוחה.
שתי הפלטפורמות עדיין רלוונטיות מאד לכל עסק המעוניין לפרסם את עצמו, למשוך קהל ולחזק את המודעות למותג שלו.

פרסום בטלוויזיה

למרות שירותי הסטרימינג, כולנו עדיין צופים בערוצים מסחריים רגילים: ערוצים 12 ו-13, ערוצי ספורט, "כאן 11", ועוד.
הטלוויזיה מאפשרת פרסומות יצירתיות, ארוכות, מושכות ויזואלית, ואם מדובר בערוץ גדול – בכאלה שמביאות חשיפה לקהל נרחב.

פרסום ברדיו

בין 80% ל-90% מהישראלים עדיין שומעים רדיו במידה כלשהי.
רק חשבו על כמות תחנות הרדיו הקיימות ועל אופציות הפרסום הקיימות –
פרסום ברדיוס 100FM, פרסום בגלגל"צ, פרסום ברשת ב', פרסום ברדיו 88 ועוד.
כמעט כולם מקשיבים לרדיו במידה כלשהי במהלך היום ובמיוחד בזמן נסיעות.
כמות הפקקים בישראל הולכת וגדלה ואיתה הזמן שלנו בכבישים.
זה לא מהנה במיוחד, אבל למטרות פרסומיות זה מעולה –
המאזינים הם קהל שבוי שאינו מרוכז במיוחד בפעילות אחרת ולכן קשוב לכל מסר שיושמע לו.

פרסום ברדיו לעומת פרסום בטלוויזיה

אז איפה כדאי לי לפרסם?
ההבדל המרכזי הוא באופי הפרסומת עצמה – הטלוויזיה מאפשרת פרסומות יצירתיות, גדולות ומושכות יותר.
אם לנראות המוצר שלכם יש ערך (בגדים למשל) אז ניתן להראות אותו בטלוויזיה, מה שלא ניתן לעשות ברדיו.
עם זאת, דווקא פרסומת קולית בלבד, שלא מראה את המוצר במדויק ללקוח, יכולה לגרות את הדמיון ולגרום למאזין לדמיין
את המוצר כמו שהוא חושב שהוא נראה, באופן שאולי אף מושך אותו יותר מהמוצר שאתם הייתם מציגים.

הבדלים נוספים, הנובעים במידה מה מאופי הפרסומת, הם משך הפקת הפרסומת ומחירה.
הפקת פרסומת טלוויזיונית עם צלם, תאורן, שחקנים, במאי וכו', תעלה הרבה יותר מאשר הפקת פרסומת רדיו אשר דורשת טקסט, קריין ואולי קצת מוזיקה.
הפשטות בהפקת הפרסומת גם מאפשרת להפיק אותה במהירות גבוהה יותר לעומת ההפקה הטלוויזיונית המורכבת שעלולה לקחת זמן רב.

הבדל מהותי אחרון הוא ברמת החשיפה – הטלוויזיה מכוונת לקהל לקוחות רחב יותר ופחות מקומי מאשר הרדיו.
טלוויזיה יכולה בעיקר לחשוף את העסק שלך ללקוחות ברמה הארצית, מכיוון שלא קיימים יותר מדי ערוצים מקומיים (ואלו שכן אינם פופולריים במיוחד).
ישנן תחנות רדיו ארציות אך גם תחנות מקומיות רבות שמאפשרות לתפוס קהל יעד ספציפי ורלוונטי.

יתרונות נוספים לפרסום ברדיו

כמו שציינו זה עתה, ניתן לפרסם ברדיו ברמה המקומית.
הרבה יותר הגיוני שאדם שגר בפתח-תקווה ינסה מסעדה בפתח-תקווה ששמע עליה ברדיו מאשר אדם שגר בתל-אביב שכנראה לא יבוא במיוחד.
בנוסף, כאשר מאזין נחשף בפרסומת לעסק בקרבתו, בטח אם הוא נמצא במכוניתו, גדל הסיכוי כי יבצע קנייה ספונטנית
ופשוט ייסע לבית העסק מיד לאחר שישמע את הפרסומת.
ניתן אפילו לפרסם מבצעים בשעות מיוחדות כדי להגביר את הסיכויים שזה יקרה.
פרסום ברדיו, בעיקר אם הפרסומת משודרת באופן חזרתי לאורך זמן, מאפשרת לחלחל אל המודעות של המאזינים
אשר כנראה מאזינים לתחנה באופן קבוע פעם או פעמיים ביום.
הגיוני שבפעם הראשונה שמאזין ישמע פרסומת הוא לא ייצור קשר עם העסק באופן מיידי, אך במידה והוא מתעניין במוצר,
ייתכן כי בפעם השלישית או הרביעית כבר יהיה סקרן מספיק.
לעומת פרסום באינטרנט, שם הלקוח נמצא בדרך כלל בתהליך של חיפוש מידע והשוואה אקטיבית בין מוצרים,
הפרסום ברדיו נעשה באופן של "דחיפה" ויצירת ביקוש שלאו דווקא היה קיים אצל המאזין קודם לכן. כך ניתן לדאוג כי המוצר שלכם יבלוט.

חסרונות לפרסום בטלוויזיה

שירותי הסטרימינג כמו דיסני+ או נטפליקס נהיים יותר ויותר פופולריים ומחליפים את הצפייה בערוצים המסחריים.
פרסום בפלטפורמות אלה הוא יותר קשה, ובנוסף הן לרוב מכילות אפשרות לדלג על פרסומות,
מה שלא ניתן לעשות ברדיו (מי מאיתנו באמת מעביר תחנה בזמן הפרסומות?)
צופי בטלוויזיה שנמצאים בדרך בביתם, ולא כמו מאזיני רדיו בנסיעה במכונית, עשויים לקום בעת הפסקות פרסומות וללכת לשירותים,
להכין לעצמם משהו לאכול או סתם לדבר עם האדם שלידם במקום לצפות באופן אקטיבי בפרסומות.

אז איך לפרסם ברדיו?

כמו בכל תהליך פרסומי, לפני שבכלל מתחילים לחשוב איפה לפרסם ואיך תהיה הפרסומת עצמה, חשוב להבין שלושה דברים עיקריים:

  1. מה המטרה שלי: לחזק את המותג שלי? לחשוף אותו ליותר אנשים? לפרסם מבצע ספציפי?
  2. מי קהל היעד שלי: כולם? צעירים או מבוגרים? נשים או גברים? איזה מצב כלכלי?
  3. מה התקציב שלי: אז נכון שאפשר להביא את הקריין הכי טוב ומוכר ולפרסם בשעות הכי עמוסות
    אבל אם ההכנסות מהקהל שיבוא לא יכסו את עלות הפרסומת אז מה זה שווה?

פרסום ברדיו מאפשר לבצע פילוח קהל יעד מדויק יחסית בשל השונות הגדולה בין התחנות השונות –
לכל תחנה יש קהל שונה מעט, כך ניתן להתאים תחנה לקהל היעד.

המחיר של הפרסומת מתחלק בין הפקת הפרסומת עצמה (תלוי בעיקר באורך ובקריין) ובין תשלום לתחנה עצמה שתלוי בגודלה ובשעת השידור.
ככל ששעת השידור פופולרית יותר הפרסומת תעלה יותר.

נסו לחשוב מה מתאים לכם יותר תקציבית ופרסומית – פרסומת מושקעת וגדולה שתחזור מעט,
או אולי פרסומת פשוטה וקליטה שתחזור הרבה? פרסום ארצי או פרסום מקומי?

לעלויות הפרסום ברדיו לחץ כאן

מה חשוב שיהיה בפרסומות

פרסומת ברדיו היא יחסית קצרה, 5-20 שניות בערך, ולכן חשוב להיות יעילים. 3 דברים עיקריים שצריכים להופיע בפרסומת שלכם הם:

  1. שם החברה שלכם.
  2. המוצר / השירות שלכם – למה הוא טוב או איזו בעיה הוא פותר
  3. דרך יצירת קשר – מספר טלפון קצר ותמציתי או כתובת.

Sec2 Left :

לורם איפסום

Sec2 Right 1:

Sec2 Left 1:

רוצה לקבל הצעה לפרסום אפקטיבי ברדיו?

השאר פרטים ונתחיל להקפיץ את העסק שלך היום!

    השוואה בין פרסום ברדיו לטלוויזיה

    פרסום ברדיו או פרסום בטלוויזיה?

    איפה משתלם יותר לפרסם? ברדיו או בטלוויזיה?

    קרא עוד
    השוואה בין פרסום ברדיו לאינטרנט

    פרסום ברדיו או פרסום באינטרנט?

    איפה כדאי יותר לפרסם? ברדיו או באינטרנט?

    קרא עוד
    ×

    מעוניינים לפרסם ברדיו?

    אחד מאיתנו ישמח לעמוד לשירותכם עם הצעה משתלמת!

    ×