בניגוד לפרסום באינטרנט, הפרסום ברדיו אולי נשמע פחות זוהר ויצירתי, אבל למעשה יש בו יתרונות רבים מאוד שמתעלים אפילו על הפרסום באתרים הפופולריים ביותר, בהנחה שהפרסום מתבצע כהלכה.
בימינו אנו, כמעט לכל מוצר, ארגון או חברה, יש אתר אינטרנט ונראה שהפעילות השיווקית מתרכזת בעיקר בערוצים אינטרנטיים למיניהם.
בין אם מדובר במודעות אשר קופצות בשימוש באפליקציות, בקידום ממומן ברשתות חברתיות, או בשיתופי פעולה עם משפיעני רשת,
ניכר שהפרסום באינטרנט הולך ומשתלט על עולם השיווק – אבל האם יכול להיות שתוך כדי כך, מתבצע דילוג משמעותי מעל כלי יעיל הרבה יותר?
בניגוד לפרסום באינטרנט, הפרסום ברדיו אולי נשמע פחות זוהר ויצירתי, אבל למעשה יש בו יתרונות רבים מאוד
שמתעלים אפילו על הפרסום באתרים הפופולריים ביותר, בהנחה שהפרסום מתבצע כהלכה.
כדי לוודא שאתם בוחרים באפשרות הפרסום הנכונה והטובה ביותר עבור העסק שלכם, הנה השוואה בין הפרסום ברדיו לבין הפרסום באינטרנט,
שתעזור לכם להחליט באיזו פלטפורמה לפרסם את עצמכם.
כמו בכל סוג של פרסומת, חשוב להחליט מהו קהל היעד שאליו אתם מנסים להגיע.
אם אתם מנסים לפנות רק לקהל יעד צעיר – לדוגמא, מגילאי העשרה עד גילאי 30-40, יכול להיות שפרסום באינטרנט מתאים לכם,
אבל אין ספק שפרסום ברדיו יגיע לקהל יעד נרחב יותר, שכן כמעט כל אדם בישראל מאזין לרדיו בצורה כזו או אחרת.
אפילו ילדים קטנים אשר נמצאים ברכב עם הוריהם חשופים לפרסומים ברדיו,
וכמובן שגם אנשים מבוגרים שכבר אינם נוהגים על רכב פרטי מאזינים לרדיו בזמנם הפנוי.
בנוסף, כאשר אתם מפרסמים ברדיו, תוכלו לבחור בערוץ הנכון ביותר עבורכם, שפונה לאותו קהל יעד שאליו אתם מכוונים,
וכך להביא אליכם את הלקוחות הנכונים ביותר.
למשל, אם תפרסמו בגלי צה"ל, תוכלו לקבל התעניינות רבה מחיילים וצעירים;
אם תבחרו בערוץ של מוזיקת רטרו, תוכלו לכוון לקהל שכנראה יהיה מבוגר יותר וכו'.
כאשר משדרים פרסומת ברדיו, הסיכוי להימנע ממנה הוא נמוך: קיימת האפשרות להחליף תחנה,
אבל פרסומות רדיו הן בדרך כלל קלילות וקצרות, כך שרוב האנשים ימנעו מכך.
לכן, קיים סיכוי גבוה שאנשים יחשפו לפרסומת שלכם במלואה, כמה פעמים ביום, ובשלל תחנות (אם בכך תבחרו).
מצד שני, פרסומות באינטרנט עומדות בפני הסיכון להתעלמות, דילוג, יציאה –
וכמובן, אם מותקן בדפדפן של הגולש חסם פרסומות, הן לא יופיעו עבורו כלל, וההשקעה הרבה שלכם בפרסום תרד לטימיון.
כאשר תפנו ללקוח ישירות דרך פרסומת ברדיו, אם הפרסום יעשה בצורה נכונה, האדם ששומע אותה יקשר את הבעיה המדוברת ישירות אליכם –
אתם או המוצר שאתם מציעים יהפכו לפתרון.
מצד שני, פרסומת אינטרנטית לא תמיד תעודד רכישה, שכן הגולש יכול באופן מידי לבצע השוואת מחירים ואולי לבחור במתחרים שלכם.
למחירי החבילות לחץ כאן
יצירת פרסומת לרדיו נחשבת לתהליך מהיר, פשוט ובעיקר זול – חשיבה על רעיון והקלטת הפרסומת הם שני הצעדים שעומדים ביניכם לבין פרסום מוצלח ויעיל ברדיו.
לעומת זאת, פרסום באינטרנט הוא מסובך יותר: צריך לחשוב על רעיון, לעצב אותו באופן ויזואלי, ואז להתאים אותו למיתוג של העסק שלכם.
לאחר מכן, יש להתאים אותו לפלטפורמות האינטרנט השונות –
ליצור סרטון קצר עבור טיקטוק, לעצב תמונה שתשיג לייקים באינסטגרם ולכתוב פוסט קולע ואטרקטיבי בפייסבוק.
כל אלו דורשים השקעה, גם של זמן וגם של כסף, ובדרך כלל יצריכו מכם לשלם לכמה אנשי מקצוע שונים כדי לבצע את העבודה כראוי.
כאשר מסתכלים על הסעיפים הקודמים, ניתן להגיד בביטחון כי גם אם הפרסום באינטרנט יכול להצליח מאוד עבורכם, אין ספק שהוא יקר יותר
ונחשב ללקיחת סיכון – לעומת הפרסום היעיל, הבטוח והמשתלם שניתן לערוך בתחנות הרדיו השונות.
כל האינפורמציה קצת הכבידה עליכם? אל דאגה. הנה סיכום מהיר של היתרונות והחסרונות של כל שיטת פרסום,
שיעזור לכם לבחור באפשרות הנכונה ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם:
פרסום ברדיו |
פרסום באינטרנט | |
קהל יעד | אנשים בכל גיל, וכמעט בכל שכבת אוכלוסייה, מאזינים לרדיו כזו או אחרת. | רק משתמשי אינטרנט יחשפו לפרסומת שלכם – אנשים מבוגרים מאוד או ילדים פחות חשופים לפרסום. |
רמת חשיפה | הפרסומת יכולה להתנגן כמה פעמים שתבחרו, בכל תחנה, ואין דרך לדלג עליה כאשר היא "באוויר". | ניתן לצאת, לחסום או לדלג על הפרסומת שלכם. |
הנעה לפעולה | הפרסום יוצר רצון או צורך בלקוח, שהוא לא ידע שקיים – והמוצר שלך יהיה הראשון שהלקוח שומע עליו. | הלקוח לא ימהר לרכוש ממך, אלא יתחיל לבצע השוואות וסקר שוק לפני כן. |
עלות | הפקת פרסומת לרדיו היא מהירה, פשוטה וזולה. |
כולל התעסקות וכסף רבים, מאחר וצריך להתאים את הפרסומת לכל פלטפורמה. |
השאר פרטים ונתחיל להקפיץ את העסק שלך היום!
אחד מאיתנו ישמח לעמוד לשירותכם עם הצעה משתלמת!